Kuponginlösen AB

kexliten

Bakade efter kakälskarens bästa recept – lika goda som hembakade kakor

Kampanj: Älska mig

Kampanj ägare: Göteborgskex

Primärt syfte: Öka prövoköp, få så många som möjligt att prova de godaste kakorna på marknaden. Sekundärt syfte, öka återköpen.

Beskrivning: Under 5 månader rullade kampanjen ”Älska mig eller få pengarna tillbaka” Kunderna erbjöds pengarna tillbaka om de inte var nöjda med produkterna, Jennis Blåbärssymfoni eller

Marias chokladterapi. Ersättning utgick för max 2 paket per kund. Kunden skickade in sina kvitton tillsammans med motivering varför de inte var nöjda med produkterna. ClearOn hanterade utbetalningarna till kunderna genom att printa brev med en unik text från Göteborgskex tillsammans med en betalcheck på summan från de utlagda kvittona. Under kampanjperioden visades även Tv-reklam där ”Älska mig eller få pengarna tillbaka” marknadsfördes. I butik genomfördes demonstrationer och exponeringar med de nya produkterna.

Hur gick det? Kampanjen lyfte hela Bageriets Bästa försäljningen med 24 %.  Endast 225 personer ville ha pengarna tillbaka (svarsfrekvens 0,12%),                    vilket var 5 ggr bättre än målsättningen.

 

Till kampanjanmälan

gogreen270x130Alt2

Kundcase: Mobila presentkort

banner_arla

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot