Kuponginlösen AB

nivea



Kampanj:
Rihanna,  skicka ett SMS och vinn biljetter till Rihannas konsert i Stockholm!

Ägare:Beiersdorf AB/Nivea

Syfte:2011 fyllde Nivea 100 år. Varumärket som lanserades 1911 har under ett sekel haft förtroendet att vårda människors hud.  Varumärket firades hela 2011 från PR-möten till reklamfilmer,  säljaktiviteter och fina konsumenterbjudanden. Rihanna, den världsberömda idolen, utsågs som talesperson för Nivea, bl a för sin förmåga att tala till unga människor. Nivea var huvudsponsor vid hennes världsomspännande turné med nedslag i Stockholm. Beiersdorf Sveriges syfte med kampanjen med Kuponginlösen var att genom Rihanna nå unga människor med vårt varumärke NIVEA.

Beskrivning: Genom en kupong som exponerades i butik uppmanades konsumenterna  att skicka ett SMS med svar på frågan: Vilken hudvårdsleverantör fyller 100 år 2011? Som tack deltog konsumenterna i utlottningen av 4 st biljetter till konserten i Stockholm november 2011. Dessutom fick alla som deltog i tävlingen en 5 -kronors rabattkupong till sin mobil, på valfri NIVEA produkt.

Hur gick det? Antal SMS som kom in från potentiella konsertbesökare överträffade förväntningarna; inte så konstigt med tanke på avsändaren; NIVEA och Rihanna.

 

Till kampanjanmälan

gogreen270x130Alt2

Kundcase: Mobila produktcheckar

Kundcase: Mobila produktcheckar

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot