Kuponginlösen AB

give-hope_bild

 

Give Hope

Nästan varje dag drabbas ett barn av cancer i Sverige. I samarbete med näringslivet tar Barncancerfonden nu ett helt nytt grepp för att samla in pengar i kampen mot barncancer.

Kampanj: Mobila presentkort i på givehope.se

Kampanjägare: Barncancerfonden i samarbete med bl a Cloetta och Unilever

Syfte: Barncancerfonden vill nå yngre målgrupper, och då gäller det att synas där de unga givarna finns. Därför har Barncancancerfonden valt att samla in pengar via sociala medier under namnet Give Hope. Genom Facebook kan du ge gåvor till dina vänner där en del av köpsumman går direkt till Barncancerfonden.

Beskrivning: Det är två gåvor i en. När du ger bort en Give Hope-märkt gåva till någon du bryr dig om skänker du samtidigt hopp till barn som kämpar mot cancer. Även en liten gåva som en glass eller en blomma gör skillnad, säger Olle Björk, generalsekreterare för Barncancerfonden och professor i barnonkologi. Förutom de mobila presentkorten kan du beställa vanliga presentkort på givehope.se Give Hope-gåvorna är utvalda tillsammans med samarbetspartners som BAUHAUS, Interflora och Ur&Penn. Gåvorna finns att köpa i deras butiker eller på givehope.se.

Hur gick det? Följ insamlingen i realtid på givehope.se.

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundcase: Mobila presentkort

banner_arla

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot