Kuponginlösen AB

Felixhelklar

 

Sprid din nyhet via facebook med mobila kuponger

Kampanj: FörberRätt - Mobila kuponger via felix.se

Kampanjägare: Proccordia Food

Syfte: Syftet var att på ett nytt sätt få konsumenterna att prova nyheter samt dela med sig av sina erfarenheter på facebook.

Beskrivning: Sampling av en ny Felix produkt från Felixs hemsida och kampanjkommunikation på Facebook. Under en vecka (mån-sön) delade Felix dagligen ut 1000 sms-kuponger via www.felix.se. Kupongerna gällde en valfri Felix FörbeRätt (pastagratäng med köttfärs eller ost & skinkpaj) som konsumenterna själva hämtade ut i butiken. Kommunikationen kring kampanjen skedde enbart via Facebook.

Hur gick det? Det fanns en viss oro att satsningen inte skulle nå konsumenterna, men den visade sig vara helt obefogad. Det tog som mest 13 minuter att dela ut 1000 middagar. På fredagen tog det endast 5 minuter.

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot