Kuponginlösen AB

Stångåstaden

Hur man bygger ett varumärke genom reklam och mobila presentkort

Kampanj: Presentkort/Checkar

Kampanjägare: Stångåstaden, hyresvärd i Linköping

Syfte: Syftet var att bygga varumärket Stångåstaden genom att berätta att 96 procent av alla hyresgäster är nöjda med sitt boende.

Beskrivning: Olika hyresgäster berättade på webben, i annonser, på radio och på stortavlor som sattes upp i centrala Linköping, om varför de är glada att bo i Stångåstaden. Samtidigt uppmanades alla Linköpingsbor att svara på frågan om hur många som är nöjda med att bo i Stångåstaden. Rätt svar gav en svarskod som berättigade till en gratis GB-glass.

Hur gick det? Nästan 3 000 personer sms:ade in sitt svar och drygt 2000 av dem gick dessutom och hämtade ut en glass.

 

 

 

 

Fakta kupongmarknaden

Fakta kupongmarknaden

Kundsupport

Kundsupport

Kuponginlösen blir ClearOn - Se film >>

filmbildkassagirot